myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
bismillah
hijab

Sampaikan Walau Satu Ayat

DIPERSILAHKAN JIKA INGIN MENGCOPY DAN MENYEBARLUASKAN ARTIKEL PADA BLOG INI.

CINTA KITA CINTA ILAHI...UKHUWAH KITA UKHUWAH FILLAH..

ANDAI PERJUANGAN INI MUDAH, PASTI RAMAI MENYERTAINYA...
ANDAI PERJUANGAN INI SINGKAT. PASTI RAMAI YANG ISTIQAMAH...
ANDAI PERJUANGAN INI MENJANJIKAN KESENANGAN DUNIA, PASTI RAMAI TERTARIK PADANYA...
TETAPI HAKIKAT PERJUANGAN BUKAN BEGITU...
TURUN NAIKNYA..SAKIT PEDIHNYA...
UMPAMA KEMANISAN YANG TAK TERHINGGA...
ANDAI REBAH BANKITLAH SEMULA..
ANDAI TERLUKA INGATLAH JANJINYA
INGATLAH WAHAI SERIKANDI ISLAM.....

Kamis, 02 Desember 2010

Bila Hati Ingin Menangis~


Bismillahirahmanirahim..

Hari ini jiwa ini terlalu rapuh.Lemas dalam dugaan yang mendatang.Cuba untuk tersenyum walau susah tidak terkata..Cuba bergelak ketawa walau pahitnya tampak di jiwa.. Cuba untuk bergurau senda tapi sayang hati tetap sama.

"Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah,nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar"Ath-Thalaq:2

Tidak pernah terlintas atau terdetik pada hati yang kecil ini untuk tidak mempercayai dengan janji-janji Allah kerna JANJI ALLAH ITU PASTI.Tapi aku hanya seorang insan yang punya jiwa yang kecil jiwa yang kerdil yang fitrahnya ingin menangis.Lalu menangis bila sendiri.AllahuYaRabb,,

Dan airmata itu bukan tanda penyesalan atas segala yang terjadi tapi hanya kerana airmata itu mampu menterjemahkan hati yang sarat dengan tangisan.
Diri ini masih sedar apa yang terjadi bakal diganti dengan sejuta hikmah.

Hujan yang lebat pasti akan berhenti.Mendungnya awan akan berseri-seri kembali.Kegelapan yang melanda pasti akan dicerahi mentari.Itu pasti!
Airmata yang mengalir pasti hilang sebentar lagi.Senyuman akan terukir di bibir walau hati punya bicara sendiri.dan moga Allah kuatkan hati ini.

”... maka bertawakkallah kpda Allah, sesungguhnya Allah mengasihi orang yg bertawakal kpdNya. Jika Allah menolong kamu maka, tiada seseorangpun yg boleh menghalang kamu, & jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dpt menolong kamu sesudah Allah (menetapkan demikian) ? & ingatlah kpd Allah jualah hendaknya org yg b'iman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)

Ya Allah, aku mohon kekuatan untuk terus melangkah.
Aku mohon hati ini tenang dengan mengingatiMu.
Aku mohon hati ini tidak mahal dengan air mata.
Moga-moga ia lembut setelah dilenturkan dengan mengingatiMu.
Allah, Aku ini tidak punya apa-apa melainkan apa yang Kau beri padaku.
Aku ini lemah melainkan segala nikmat yang Kau pinjamkan buatku.
Jadikan hati ini hati yang kasih kepadaMu. Jadikan jiwa ini jiwa yang tenang dengan mengingatiMu.
Wahai insan yang amat ku hormati dan hargai yang sudi untuk menjengah di teratak kata seorang insan ini,doakanlah buat diri yang kerdil ini agar sentiasa dipinjamkan kekuatan untuk menempuh ujian yang tiba dan bakal menjengah datang,.
Allahumma laka aslamtu, wa bika aamantu, wa ’alaika tawakkaltu, wa ilaika anbtu, wa bika khoosamtu, wa ilaika hakamtu faaghfirlii maa qoddamtu wamaa akhkhartu, wamaa a’lantu, antalmuqodaimu wa antalmuqoddimu, wa antal muakhiru, laailaaha illa anta wala haula wala quwwata illabillahi.

Ya ALLAH, hanya kepadamu aku berserah diri, beriman, bertawakkal, kembali dan hanya bersandar kepadaMu aku mengambil keputusan. Kerana itu perkenanlah Engkau mengampuni dosaku yang telah lampau dan dosa yang akan terjadi, apa yang aku rahsiakan dan apa yang aku tampilkan. Engkaulah yang mendahulukan dan yang mengakhirkan, tiada Tuhan selain Engkau, tiada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan-Mu YA ALLAH

Tidak ada komentar: