myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
bismillah
hijab

Sampaikan Walau Satu Ayat

DIPERSILAHKAN JIKA INGIN MENGCOPY DAN MENYEBARLUASKAN ARTIKEL PADA BLOG INI.

CINTA KITA CINTA ILAHI...UKHUWAH KITA UKHUWAH FILLAH..

ANDAI PERJUANGAN INI MUDAH, PASTI RAMAI MENYERTAINYA...
ANDAI PERJUANGAN INI SINGKAT. PASTI RAMAI YANG ISTIQAMAH...
ANDAI PERJUANGAN INI MENJANJIKAN KESENANGAN DUNIA, PASTI RAMAI TERTARIK PADANYA...
TETAPI HAKIKAT PERJUANGAN BUKAN BEGITU...
TURUN NAIKNYA..SAKIT PEDIHNYA...
UMPAMA KEMANISAN YANG TAK TERHINGGA...
ANDAI REBAH BANKITLAH SEMULA..
ANDAI TERLUKA INGATLAH JANJINYA
INGATLAH WAHAI SERIKANDI ISLAM.....

Kamis, 13 Januari 2011

Curhat

Nb. Diantara tanda baiknya islam seseorang adalah
meninggalkan hal-hal yg tidak bermanfaat bagi dirinya...


hari ini aku tutup akun FB aku,, sedikit sedih tapi agak banyak Lega'y,,,hehehe

entah kenapa aku ngerasa makin kesini jadi kecenderungan,,,  waduhhh
klo dah gini pastinya sulit dilepas,, 

oh yahh ada kenangan dalam sebuah jejaring social,,,

aku jadi banyak punya teman,,sahabat dan juga ada yang dah aku anggap sebagai kakak aku,,,


apalagi paling senang bertukar pikiran dalam pandangan Islam,,, 


yahhh,,,maklum karna aku adalah orang yang fakir akan ilmu,,,,




mudah--mudah'an aku bisa istiqomah ,,,^^


Janganlah Engkau pejamkan mata hati ku
hingga ku terlupa akan nikmat-Mu
dan pasrahkanlah aku dengan takdirMu…
sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirKan…
adalah yang terbaik buatku
...jangan engkau biarkan aku sendiri…
di dunia ini maupun di akhirat nanti
Bimbinglah aku agar tetap tegar….
Agar hidupku tak hilang dalam kehancuran.
Ya Allah ya Tuhanku,,,,


bisikan rindu bergemuruh untk menghadapNya
Mengadu dan berharap di sepinya malam
menghadapNya dengan penuh kesadaran
dalam mendaki gunung kasihMu nan sayup tinggi. Bantulah diri ini dalam mencari sinar yang didambakan setiap insan, sinar kebenaran yang membawa ku terus menuju ke jalan Mu, Ya Rabbul 'Izzati."
Di atas sejada...h cinta kuberhara terlerainya segala butir-butir dosa dan noda.









Tidak ada komentar: